941827_10151609680194840_2137581502_n-270x178

Тајниот успех – според мене е истрајноста да се успее во нашата зацртана цел и да се надминат сите препреки и конкуренција како и креативноста и оригниалноста на целиот тим на Да Научиме

– Интервју со Сања Апостолоска, основач на Данаучиме.мк (http://danaucime.mk/)
 

Sanja-232x300

1.Кој беше изворот на испирација за оваа идеа, од каде потекна?

Ќе бидам искрена и ќе кажам дека идејата за реализирање на целиот прокет, додје сосема случајно. По вокација сум филолог – италијанист и веќе 8 години сум дел од образовниот сектор, каде ги следам постојано проблемите со кои се соочуваат оние кои се дел од овој сектор. Идејата е родена од алтруизам, да се помогне на оние 13 проценти невработени филолози полесно да најдат работа.

2.Како започна реализацијата на вашата идеjа?

Идејата се реализираше со креирање на интернет сајт и создавање на бесплатна платформа на која ќе можат да се зачленат сите оние кои имаат искуство во подучување и полесно да дојдат до ученици.Започнавме со промоција на таа платформа и наидовме на неочекуван интерес кој ни даде стимул за кратко време да го реалзираме и вториот дел од прокетот Да Научиме односно младинската картичка за попусти и поволности. Следеше еден долг период од организирање на интереесни настани со цел младите во Македонија да дознаат за овој за нив добар производ. Во јуни 2013 година го започнавме прокетот Грид Образование на агрeгаторот Грид.мк како и Еду Магазин.

3. Каков беше патот до успехот, имавте ли многу предизвици додека се развивавте, постои ли некој таен зачин за успех и кој е тој според вас?

Убаво е чуството кога знаеш дека си направил нешто кое од една страна помогнало на многу млади во Македонија било да најдат дополнителна работа, било да се едуцираат и кое за кратко време станал бренд кој е препознатлив. За да можеш во Македонија да пласираш нешто ново е навистина тешко. Патот до успехот си има свои убави страни но и како што велат е полн со трња. Од самиот старт Да Научиме имаше еден предизвик – да стане препознатив и пред се’ корисен бренд, А тајниот успех – според мене е истрајноста да се успее во нашата зацртана цел и да се  надминат сите препреки и конкуренција како  и креативноста и оригниалноста на целиот тим на Да Научиме.

EDU-KARTA1-300x204

4. Дали пренесувањето искуство од уста на уста е главен медиум за промовирање  на „ Да научиме“?

Најдобрата промоција според мене ( од искуство) е кога имаш директен контакт со твојата посакувана таргет група. Да Научиме својата најголема промоција ја доживеа на сите настани и случувања кои ги организираше минатата година, каде посетителите на лице место можеа да видат за што поточно станува збор а и да се запознаат со нас.

5. Која мисла би ја издвоиле како мото кое го симболизира „ Да научиме“?

Кој чита Еду Магазин сигурно знае J Едуцирајте се со Еду Магазин, купувајте паметно со Еду Картичка и учете од Да Научиме.

6. Велите дека не посредувате и не одлучувате при изборот ниту наметнувате вашe мислење при избор на подучувач. Можете ли да ни кажете нешто повеќе за тоа?

Не посредуваме и не одлучуаме при избор на подучувач. Секој оној кој се регистрра на Да Научиме е рамноправен со останаите за сега 700тини подучувачи. Сите оние кои се регистираат на Да Научиме ги советуваме да го потполнат убаво нивното портфолио, да одредат цена која е прифатлива за стандардот во Р. Македонија и да чекаат да ги контактира некој. Редоследот на подучувачите во одредена област за која се пријавиле секојдневно се менува. Оној кој денес бил последен утре е прв итн итн.

7.  Како функционира целата таа алка од комуникација со подучувачите и учениците, има ли предизвици и какви се искуствата на учениците?

Да Научиме е само платформа односно база на подучувачи кои даваат часови по одредени области. Како што напоменав, не посредуваме, но се трудиме нашите подучувачи да бидат во тек со сите новитети на Да Научиме. Честопати добиваме повратни меилови од задоволни подучувачи кои не’ известуваат дека ги добиле посакуваните ученици. Според онаа секојдневна анализа која ја вршиме на нашиот портал, можеме да заклучиме дека платформата е доста развиена и дека ученицте ја користата како база за пронаоѓање на подучувач.

Edukarta-300x198

8.Како херој во оваа успешна приказна, дали се согласувате дека ваквите претприемачки предизвици се ослободени од конформизмот кој не турка напред и унапредува?

Да, се согласувам. Според мене, за да успееш некаде и за да бидеш приметен од страна на општреството мораш да бидеш антиконформистички насторен, до некаде. Многу ми е мило, што младите во Македонија, полека но сигурно се ослободуваат од стегите на конформизмот.

9. Што научивте од целото искуство со „Да научиме“?

Од Да Научиме..научив многу работи J Прво научив дека и да сметаш дека правилно ги правиш работите во животот, секогаш ќе се најде некој кој ќе има различни сфаќања од тебе. Научив дека ако навистина сакаш да успееш со сопствен бизнис во Македонија, треба да имаш преголема желба, силен мотив и да се бориш и соочиш со секојдневниито и најважно научив дека во бизнисот емоциите треба да се стават на страна, да се размислува со мозок а не со срце.

10. Во која насока се движат вашите планови за во иднината со „Да научиме“, реализиравте ли се што сакавте или има простор за уште?

Да Научиме допрва трба да се покаже во вистинско светло на македонскиот пазар. Во проектот Да Научиме се уште 2 мини прокети кои наскоро ќе се престават пред јавноста. Прокетот е креативен и нуди многу можности за надополнување и развој. И би сакала да ги повикам сите млади, кои се сметаат за комуникативни и креативни да ни се придружат и да станат дел од нашит тим.